31 Aralık 2023 Pazar

Bünyem

1.

Ben, bir şekilde benim. 

Bir şekilde var olmam mümkün. O halde iyi olmam da mümkün olabilir.

Beni seven insanlar var. Bana değer veren birileri var. 

Ki onlar olmasa bile, büyümeye karar verince insan kendini seviyor mu ne?

2.

Ben, bir şekilde benim. 

Kendimi severim. 

Sesim fena değildir. 

Gitar, eh. Ağlamaz elimde. Ama hoş sesler çıkarabilir. 

Pek çok iş yaptım bu güne dek. 

Broşür de dağıttım, pizza da. 

Para ve keyif için fotoğraflar çektim. 

Yazdıklarımdan hiç para kazanamam diye düşünürdüm.

Bilgisayarlarla konuşmayı öğrenene kadar. 

Okudum, öğrendim, faydalı ve faydasız pek çok şeyi.

İzledim çıplak, giyinik, güzel ve çirkin kadınları.

Öptüm, bazılarıyla seviştim bile üstelik. 

Kimsenin gitmek istemeyeceği yerlere de gittim. 

Kaçılacak insanlarla da konuştum.

Tapılacak insanlarla da tanıştım.

Ellerimi de kirlettim, ruhumu da. 

İki, üç, dört ve pek çok tekerlekli aracı kullandım.

Uçurtma da uçurttum. 

Kağıttan gemi de yüzdürdüm.

Elimi, dilimi ve canımı yaktım. 

Yüzdüm, gezdim, uçtum, düştüm, kalktım, koştum.

Dans etmeyi bile denedim.

Yemekler yaptım, yedim, içtim.

Ser-hoş oldum. Ser-nahoş da. 

Güldürdüm kendimi ve birilerini.

Ağlattım kendimi ve birilerini.

Hayvanları sevdim. Bazıları da beni sevdi, eminim.

İyi bir öğrenci değildim ama sınıfta kalmamak için çok uğraştım. 

Arkadaşlar edindim, pek çoğu iyi insanlardı.

Hayaller kurdum, pek çoğu gerçek oldu.

Hayallerden korktum, pek çoğu gerçekten korkunçtu.

'İdare eder' benim için 'yeterdi'.

İnsanlar hariç, pek çok şeye gücüm yeterdi.

Silahlardan korktum ama askerlikten değil.

Büyümekten korktum ama büyütmekten değil.

Müsamerelere katıldım, güzeli görmenin ayrıcalığını anladım. 

3.

Ama balık tutmadım. 

Çiçek büyüttüğüm de söylenemez. Pek kök salamadım. 

Görmek istediğim bazı yerler var.

Görmek istemediğim bazı şeyler var. 

Bir boy aynam, bir çamaşır sepetim yok mesela. 

Uzun zamandır da çıplak yüzmedim. 

4.

Şimdi durduğum yerde anlıyorum.

Bu 

        gerçek

                    bir yolculuk.

Beni yolcu eden, bana yoldaşlık eden, beni tutan, beni iten, beni çeken, ve beni bırakan herkese teşekkür ederim.

Ben bu yolu yürümeye devam edebilirim. 

-------------------------

02.11.2022

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder